BookmarkSubscribeRSS Feed
EyalGonen
Lapis Lazuli | Level 10

שלום לכולם,

שאלה מעניינת בהקשר של עברית שנשאלה בפורום אחר אבל כדאי לקרוא את השאלה וגם את התשובה: https://communities.sas.com/t5/SAS-Programming/How-to-force-order-of-nums-and-2-bytes-utf-string/m-p...

 

ההסבר המלא הוא כזה: כאשר מציגים טקסט בעברית שמשלב מספרים ואותיות לועזיות אזי Windows מניח שהמידע נרשם בתצורה לוגית Logical Layout ומסדר את האותיות בצורה שתהיה קריאה לקורא הישראלי. התצוגה בד"כ משמאל לימין כמו באנגלית ולכן לעיתים יש מחרוזות שאי אפשר להציג באופן נכון בתצוגה זו (בתצוגה מימין לשמאל אין בד"כ את הבעיות הללו).

 

אז מה עושים כאשר יש בעיה כזו ורוצים לסדר את הטקסט כפי שאנחנו רוצים שהוא יוצג ולא לסמוך על התצוגה הנכונה של Windows אז "דוחפים" בית (byte) מיוחד שהקוד שלו FD שהוא בעצם מחלק את הטקסט לחלקים - מה שלפניו ומה שאחריו.

 

Windows מציג כל חלק של הטקסט בנפרד ולא מנסה להציג את הטקסט בבת אחת. זה לעיתים בדיוק מה שנדרש על מנת לסדר את הטקסט כמו שקרה בשאלה שהפניתי אליה למעלה.

 

האם נתקלתם בבעיות כאלה בעבר? אשמח לעזור לכם!

SAS Innovate 2025: Call for Content

Are you ready for the spotlight? We're accepting content ideas for SAS Innovate 2025 to be held May 6-9 in Orlando, FL. The call is open until September 25. Read more here about why you should contribute and what is in it for you!

Submit your idea!

Discussion stats
  • 0 replies
  • 455 views
  • 1 like
  • 1 in conversation