BookmarkSubscribeRSS Feed
Lucasmarques94
Calcite | Level 5

Boa tarde,

 

eu preciso gerar uma amostra que tenha 55% de casos de baixa complexidade, 35% de média complexidade e 10% de alta complexidade, a minha tabela base é variada nunca tem o mesmo numero de observações. Com base nessa porcentagem eu preciso escolher um atendimento para cada operador, podendo ser alta, baixa ou média. Lembrado que, no final da amostra precisa ter o percentual do inicio do texto. Como faço para resolver este problema?

1 REPLY 1
PaigeMiller
Diamond | Level 26

@Lucasmarques94 wrote:

Boa tarde,

 

eu preciso gerar uma amostra que tenha 55% de casos de baixa complexidade, 35% de média complexidade e 10% de alta complexidade, a minha tabela base é variada nunca tem o mesmo numero de observações. Com base nessa porcentagem eu preciso escolher um atendimento para cada operador, podendo ser alta, baixa ou média. Lembrado que, no final da amostra precisa ter o percentual do inicio do texto. Como faço para resolver este problema?



Google Translate:

I need to generate a sample that has 55% of low complexity cases, 35% of medium complexity and 10% of high complexity, my base table is varied and never has the same number of observations. Based on this percentage, I need to choose a service for each operator, which can be high, low or medium. Remember that at the end of the sample you need to have the percentage of the beginning of the text. How do I solve this problem?

 

Generating a random sample will not produce the percentages at the beginning of the text, it will produce numbers that deviate randomly from the stated percentages. So its not clear to me what you need here. Can you explain further? Can you show us what you have tried so far?

 

A geração de uma amostra não produzirá os percentuais no início do texto, mas sim números que se desviam aleatoriamente dos percentuais indicados. Portanto, não está claro para mim o que você precisa aqui. Você pode explicar melhor? Você pode nos mostrar o que você tentou até agora?

--
Paige Miller

sas-innovate-2024.png

Available on demand!

Missed SAS Innovate Las Vegas? Watch all the action for free! View the keynotes, general sessions and 22 breakouts on demand.

 

Register now!

SAS Enterprise Guide vs. SAS Studio

What’s the difference between SAS Enterprise Guide and SAS Studio? How are they similar? Just ask SAS’ Danny Modlin.

Find more tutorials on the SAS Users YouTube channel.

Click image to register for webinarClick image to register for webinar

Classroom Training Available!

Select SAS Training centers are offering in-person courses. View upcoming courses for:

View all other training opportunities.

Discussion stats
  • 1 reply
  • 635 views
  • 0 likes
  • 2 in conversation